پيدايش و ظهور اينترنت به عنوان ابزاري ارزان، سريع و در دسترس، خيلي زود جاي خود را در ميان مردم باز کرد و به گونه‌اي عرصه‌هاي مختلف زندگي بشر را در نورديد و دچار تحول و دگرگوني ساخت که تا پيش از اين، حتي پيش بيني آن خيلي راحت قابل پذيرش نبود تا جايي که مخاطبان خود را خيلي سريع و به شکل تصاعدي افزايش داد. هر چند که رشد اين نفوذ در کشور ما کندتر اتفاق افتاد، ولي با توجه به زيرساخت‌هاي ناکافي ارتباطي و مخابراتي و به نسبت امکانات موجود، بهره‌مندي از اين تکنولوژي با کمي تأخير رشد يافت و تقريبا همگاني شد. ايجاد چنين فضايي مردم جهان را برآن داشت تا با بهره جستن از اين فرصت براي رسيدن به اهداف خود و تأثير گذاشتن بر ذهن مخاطبان خود از اينترنت به عنوان يک ابزار مقرون به صرفه و کارآمد استفاده کنند. علاوه بر مردم حتي مجاري رسمي اطلاع رساني مانند روزنامه‌ها، راديو و تلويزيون نيز براي جا نماندن از قافله اطلاع رساني و ارتباط مطلوب‌تر با مخاطبان خود در کنار انتشار سنتي اطلاعات و اخبار خود اقدام به ايجاد وب سايت‌هاي اطلاع رساني، نسخه‌هاي الکترونيکي و حتي روزنامه‌هاي آن لاين كردند. نا گفته پيداست که استفاده‌ي درست و بهينه از اينترنت اين فرصت را به روابط عمومي مي‌دهد تا با اطلاع رساني دقيق و به لحظه، ضمن کاهش فاصله‌ي زماني اطلاع رساني و افزايش مخاطبان خود، در تعاملي دوسويه( آف لاين و آن لاين )، علاوه بر آگاهي از نقاط ضعف و قوت سازمان خود، نسبت به اصلاح نقاط ضعف و اقناع افکار عمومي و ساختن تصويري درست و درخور از سازمان در اذهان عمومي، گام هاي مؤثرتري بردارند. بدون شک درک درست کارگزاران روابط عمومي از پديده ي اينترنت و نقش آن در عرصه‌ي اطلاع رساني با توجه به شمار ميليوني مخاطبان و بدون در نظر گرفتن مرزهاي جغرافيايي، فرهنگي و اجتماعي، به آن ها اين امکان را خواهد داد تا در جهت منافع سازماني و ملي خويش مفيد تر و مطمئن تر از گذشته حرکت کنند.